Vi laget Wecomplish fordi vi savnet bedre oversikt over
- Hvordan arbeidet burde gjøres
- Hvordan arbeidet ble gjort, og
- Hvordan arbeidet kunne bli bedre
Etter at vi tok i bruk Wecomplish jobber vi mer skalerbart og langsiktig, og får verdi ved at:
Generelt
- Vi er trygge på at arbeidet blir gjort riktig, også når vi ikke er fysisk tilstede
- Vi kan jobbe selvstendig og konsentrert/uforstyrret over lengre perioder
- Vi vet hva som forventes av oss og kan forsikre at det blir gjort på en god måte til rett tid
- Vi leverer uniform og forutsigbar kvalitet og trenger sjelden å gjøre om på arbeidet
- Vi leverer vellykkede prosjekter uavhengig av nøkkelpersoner og kompleksitet
- Vi kan vokse raskt og med lite voksesmerter
- Vi bruker lite tid på brannslukking eller omprioriteringer
- Vi vet hvem som har hvilke roller, hvilke roller som har ansvar for hva og hvordan ansvaret ivaretas
- Vi bruker de samme begrepene og har den samme forståelsen av forskjellige typer forventninger til arbeidet (eks. retningslinjer, sjekklister, KPI-er, etc)
- Vi føler vi har god oversikt over og kontroll på arbeidet
- Vi vet hvor vi finner og forventes plassere innsikten vi opparbeider oss
- Vi gjenbruker og forbedrer teamets innsikt på en effektiv måte
- Vi må sjelden stresse eller jobbe overtid for å nå fristene våre
- Vi opplever at systemene og verktøyene våre hjelper oss med å gjøre en bedre jobb
- Vi holder dialogen fokusert rundt arbeidet som skal gjøres
- Vi føler vi jobber smart og effektivt
Hva vi bør gjøre når og hvordan
- Vi finner raskt svar på ting på egen hånd, uten å avbryte eller forstyrre noen andre
- Nøkkelpersoner er ikke en flaskhals for at jobben skal gjøres riktig
- Vi frykter ikke å miste innsikt i hvordan arbeidet bør gjøres dersom noen blir syke eller slutter
- Vi er samkjørte på hvorfor og hvordan arbeidet bør gjøres
- Vi har god oversikt over hvem som er forventet å bruke hvilken tid på hva
- Vi har dokumentert arbeidet på en måte som gjør det enklere å gjenskape, forbedre, automatisere eller sette bort
Hva som ble gjort når og hvordan
- Det er enkelt å finne ut av hvem som har gjort hva når og hvordan, samt hva som gjenstår
- Vi rekker å fullføre det vi har planlagt
- Vi har god innsikt i hvordan vi har prestert
Hvordan vi kan bli bedre
- Vi får stadig ny innsikt i måten arbeidet bør organiseres og utføres
- Vi får løftet opp og handlet på ting før det er for sent
- Vår får stadig bedre og tydeligere prosesser
- Vi etablerer i langsiktige løsninger og har få gjentagende problemer
- Vi er samkjørte på når våre prestasjoner er innenfor og utenfor akseptabelt intervall