Undersøkelser kan brukes til å proaktivt innhente tilbakemeldinger fra egne team medlemmer eller eksternt som et utgangspunkt for å bli smartere eller jobbe bedre.
Eksempel på bruk av undersøkelser kan være til:
For å opprette en undersøkelse, gå til teamet som skal eie undersøkelsen, velg "Undersøkelser" i navigasjonen og trykk på "Ny undersøkelse".
Når du har opprettet undersøkelsen kan du legge til spørsmål. Spørsmål kan knyttes rett til undersøkelsen, eller grupperes på seksjoner. Seksjoner er nyttig for å gruppere lange undersøkelser, og for å få innsikt i responsen gruppert pr seksjon.
Her er et et eksempel på hvordan rapporten for en besvarelse vises ved gruppere spørsmål på seksjonene "Arbeidet" og "Hvordan jeg blir satt pris på":
For hvert spørsmål som legges til kan du velge hvilken type svaralternativer den som tar undersøkelsen skal kunne velge mellom. Tilgjengelige typer er:
For å ta en undersøkelse, klikk på pilen i tilknytning til undersøkelsen og velg "Ta undersøkelse".
Undersøkelsen viser først spørsmålene som ikke tilhører en seksjon, og deretter spørsmålene som tilhører en seksjon, gruppert på seksjonene.
For å la brukere som ikke har en brukerkonto svare på en undersøkelse, rediger undersøkelsen og kryss av for "Offentlig tilgjengelig". Du kan så kopiere og dele "Ta undersøkelse" lenken med de du ønsker at skal ta undersøkelsen.
Undersøkelser som er offentlig tilgjengelige kan kopieres på tvers av organisasjoner.
Motivasjonen for å kopiere en undersøkelse kan være at du ønsker å vite hvem som har svart, eller å beholde eierskap til og se utviklingen av besvarelsen for din organisasjon over tid.
For å kopiere en undersøkelse, trykk på pilen i tilknytning til undersøkelsen og velg "Kopier".
Du kan også trykke på "Kopier denne undersøkelsen til din organisasjon"-knappen som vises på resultatsiden for undersøkelsen.