Wecomplish
Verdien av å jobbe skalerbart og langsiktig
Basic concepts  

Vi laget Wecomplish fordi vi savnet bedre oversikt over

  • Hvordan arbeidet burde gjøres
  • Hvordan arbeidet ble gjort, og
  • Hvordan arbeidet kunne bli bedre

Etter at vi tok i bruk Wecomplish jobber vi mer skalerbart og langsiktig, og får verdi ved at:

Generelt

  1. Vi er trygge på at arbeidet blir gjort riktig, også når vi ikke er fysisk tilstede
  2. Vi kan jobbe selvstendig og konsentrert/uforstyrret over lengre perioder
  3. Vi vet hva som forventes av oss og kan forsikre at det blir gjort på en god måte til rett tid
  4. Vi leverer uniform og forutsigbar kvalitet og trenger sjelden å gjøre om på arbeidet
  5. Vi leverer vellykkede prosjekter uavhengig av nøkkelpersoner og kompleksitet
  6. Vi kan vokse raskt og med lite voksesmerter
  7. Vi bruker lite tid på brannslukking eller omprioriteringer
  8. Vi vet hvem som har hvilke roller, hvilke roller som har ansvar for hva og hvordan ansvaret ivaretas
  9. Vi bruker de samme begrepene og har den samme forståelsen av forskjellige typer forventninger til arbeidet (eks. retningslinjer, sjekklister, KPI-er, etc)
  10. Vi føler vi har god oversikt over og kontroll på arbeidet
  11. Vi vet hvor vi finner og forventes plassere innsikten vi opparbeider oss
  12. Vi gjenbruker og forbedrer teamets innsikt på en effektiv måte
  13. Vi må sjelden stresse eller jobbe overtid for å nå fristene våre
  14. Vi opplever at systemene og verktøyene våre hjelper oss med å gjøre en bedre jobb
  15. Vi holder dialogen fokusert rundt arbeidet som skal gjøres
  16. Vi føler vi jobber smart og effektivt

Hva vi bør gjøre når og hvordan

  1. Vi finner raskt svar på ting på egen hånd, uten å avbryte eller forstyrre noen andre
  2. Nøkkelpersoner er ikke en flaskhals for at jobben skal gjøres riktig
  3. Vi frykter ikke å miste innsikt i hvordan arbeidet bør gjøres dersom noen blir syke eller slutter
  4. Vi er samkjørte på hvorfor og hvordan arbeidet bør gjøres
  5. Vi har god oversikt over hvem som er forventet å bruke hvilken tid på hva
  6. Vi har dokumentert arbeidet på en måte som gjør det enklere å gjenskape, forbedre, automatisere eller sette bort

Hva som ble gjort når og hvordan

  1. Det er enkelt å finne ut av hvem som har gjort hva når og hvordan, samt hva som gjenstår
  2. Vi rekker å fullføre det vi har planlagt
  3. Vi har god innsikt i hvordan vi har prestert

Hvordan vi kan bli bedre

  1. Vi får stadig ny innsikt i måten arbeidet bør organiseres og utføres
  2. Vi får løftet opp og handlet på ting før det er for sent
  3. Vår får stadig bedre og tydeligere prosesser
  4. Vi etablerer i langsiktige løsninger og har få gjentagende problemer
  5. Vi er samkjørte på når våre prestasjoner er innenfor og utenfor akseptabelt intervall
Undersider

Relevant dokumentasjon

Laster...

Timeføring

Laster...

Bekreftelser

Laster...

Kjennskap

Laster...

Bokmerker

Laster...

Bakgrunnsjobber

Laster...